Narzędzia SEO nie były zawsze tak łatwo dostępne. Nie było ich dużo, a dodatkowo do wszystkich należało wykupić licencję, które były i w zasadzie nadal są drogie. O ile zależało Ci na czymś więcej niż ranking nie miałeś wyjścia o musiałeś zapłacić za jedno z tych narzędzi. Całe szczęście czasy się zmieniły. Do dyspozycji mamy obecnie różne darmowe narzędzia SEO, a co za tym idzie, istnieje dużo darmowych rozwiązań, dzięki którym poprawisz swoją pozycję w Google. W dzisiejszym artykule pokażę wam, dlaczego powinniście przestać płacić za narzędzia SEO i skupić się na używaniu kilku darmowych narzędzi, jeśli chcecie zdobyć wysoką pozycję w rankingach Google.
#1 Google Search Console | Narzędzia SEO

Google Search Console to pierwsze świetne (i zupełnie darmowe) narzędzie SEO na naszej liście. Pozwala ono na monitorowanie ruchu na waszej stronie oraz porównywanie swoich statystyk z różnych okresów. Można np. porównać ruch z ostatnich 30 dni z ruchem sprzed 4 miesięcy. Dzięki temu dowiecie się, które z waszych podstron są najrzadziej odwiedzane, które z nich należy dopracować tak aby bardziej przyciągały uwagę czytelnika itp.
Pomyślcie o tym w ten sposób: W Internecie jest ponad miliard blogów. Wyobraźcie sobie, ile treści powstaje przy ponad miliardzie blogów. Przy takiej konkurencji trzeba nieustannie pracować nad swoją stroną i monitorować jej postępy.
Strony, które mają największe spadki pod kątem ruchu to strony, które nie są pozycjonowane przez wyszukiwarki. Wróćcie więc do swoich niepozycjonowanych wpisów i zaktualizujcie je najnowszymi i najlepszymi informacjami. Możecie dodać filmy lub infografiki, które waszym zdaniem poprawią user experience. Usuńcie też wszelkie niepoprawna lub nieaktualne już informacje. Co by to nie było, po prostu to zaktualizujcie i zapewnijcie swoim użytkownikom to co najlepsze. Najczęściej już po około 30 dniach zauważycie, że ruch na edytowanych przez was podstronach podskoczył wskutek wprowadzonych przez was zmian.
Jeśli nie jesteście pewni jak dokładnie zapewnić użytkownikom dobre doświadczenie mam dla was dwie rekomendacje.
Pierwsza z nich to: wyszukajcie swoje słowa kluczowe w Google i spójrzcie na wszystkie strony, które wyświetlają się dla danego słowa. Przyjrzyjcie się im i zastanówcie się – co takiego oferują te strony, że wygrywają z wami w konkursie popularności? Dostosujcie swoje wpisy i zawrzyjcie w nich te rzeczy.
Druga rekomendacja: poszukajcie na YouTube filmów spójnych tematycznie z waszym blogiem i podlinkujcie je. To pomoże zwiększyć średni czas spędzony na stronie oraz zaangażowanie, co z kolei pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie.
#2 Google Asystent do oznaczania danych | Narzędzia SEO

Jeśli chcecie, aby wasze strony zdobywały wyróżnienia i chcecie, żeby wasz listing się wyróżniał musicie używać danych uporządkowanych. Ale jak dokładnie używać danych uporządkowanych? To dość skomplikowane, bo dane uporządkowane mogą wyglądać zupełnie inaczej w zależności od tego o czym dokładnie jest strona.
Z każdą stroną jest inaczej. Używajcie więc asystenta Google do oznaczania danych. Pomoże on wam ze wszystkimi drobiazgami, nawet takimi jak nawigacja okruszkowa (breadcrumbs SEO.) W ten sposób, gdy ktoś wyszuka coś w Google zobaczy twoje małe okruszki i to pomoże zwiększyć twój współczynnik klikalności.
#3 Google Trends | Narzędzia SEO

Google, Facebook i masa innych stron społecznościowych boryka się z fałszywymi informacjami, Ich sposób na walkę z tym to faworyzowanie marek, bo wierzą, że duża marka jest mniej prawdopodobnym źródłem fałszywych informacji. Najlepszy sposób na szybki wzrost popularności waszych stron to dostosowanie się do tej polityki i budowanie swojej marki. Obserwujcie ciągle swoją markę i porównujcie ją z konkurencją, żeby sprawdzić swój postęp. Google Trends umożliwi wam dokładnie to. Dodatkowo, w połączeniu z narzędziami mailingowymi takimi jak Mailchimp czy Hellobar (które również oferują darmowy dostęp do niektórych ze swoich funkcji) możecie wykorzystać pełny potencjał waszych obserwacji oraz przekonwertować ludzi odwiedzających wasze strony w klientów, albo przynajmniej stałych bywalców, którzy będą wracać na waszą stronę dzięki newsletterowi.
Podobną funkcję pełni narzędzie Subscribers (również oferujące darmowy plan.) Dzięki niemu odwiedzający będą mogli zasubskrybować stronę przez powiadomienia push. Dzięki takiej subskrypcji, za każdym razem, kiedy coś opublikujecie subskrybent otrzyma wysłane przez was powiadomienie push, które najprawdopodobniej sprawi, że ten wróci na stronę co również pomaga w rozwoju marki.
#4 Ubersuggest

Jeśli chcecie zajmować się SEO na poważnie korzystajcie z Ubersuggest. Oferuje on większość funkcji programów takich jak Moz, SEMrush, Ahrefs, kompletnie za darmo. Na przykład, jeśli chcecie przeprowadzić audyty stron to w Ubersuggest znajdziecie raport audytowy SEO, który podsumowuje rzeczy takie jak czas wczytywania, tagi tytułowe, metaopisy, błędy w kodzie, problemy z URL, z przekierowaniami. Dodatkowo Ubersuggest pokazuje, jak je naprawić, zaczynając od tych, które powinniście zmienić jako pierwsze, aby pozyskać jak najwięcej ruchu. Szukacie więcej słów kluczowych?
Ubersuggest podsuwa również pomysły na słowa kluczowe. Narzędzie to pokazuje popularne słowa kluczowe, więc jeśli zawrzecie je w swoich treściach zauważycie wzrost kliknięć i ruchu, a ci odwiedzający, którzy trafią na wasze strony najczęściej zostaną przekonwertowani, bo nie używacie już byle jakich słów kluczowych tylko tych bardziej dostosowanych do waszych stron oraz do potrzeb waszych klientów. Ubersuggest posiada także funkcję raportu linków zwrotnych. Możecie wpisać dowolne URL, konkurencji czy też swoje, a raport pokaże kto je podlinkowuje. Dzięki temu możecie skontaktować się z ludźmi, którzy podlinkowali URL konkurencji i poprosić o podlinkowanie waszych stron (jeśli wasze treści są lepsze, bardziej szczegółowe itp.)
Kolejną świetną funkcją jest raport najlepszych podstron. Wystarczy wpisać URL konkurencji, kliknąć na „Top Pages” i to pokaże wam najpopularniejsze podstrony na danej stronie w oparciu o ruch z wyszukiwarek, linki zwrotne i udostępnienia. To zobrazuje wam jakie treści powinniście tworzyć i jakich unikać.
Czy znacie inne dobre, darmowe narzędzia do SEO? A może korzystaliście z narzędzi wymienionych w tym artykule i chcecie pochwalić się wynikami? Dajcie znać w komentarzach.
GIPHY App Key not set. Please check settings