pierwsze miejsce w google, SEO dla początkujących
w

Poradnik SEO dla początkujących

Jak trafić na pierwszą pozycję w Google? Odkryj tajniki SEO i dowiedz się, co możesz zrobić, żeby Twoja strona odniosła sukces!

Pierwsza pozycja w Google to święty graal dla każdego właściciela strony internetowej. Kto zna odpowiedź na pytanie „jak być na pierwszym miejscu w Google” ten może już robić miejsce na pierwsze miliony złotych monet, które za chwilę zaczną spływać na jego konto. Ten darmowy poradnik SEO dla początkujących przybliży Ciebie do celu jakim jest pierwsze miejsce w Google.

Czym do cholery są te parametry?

Algorytmy Google to tajna wiedza do której dostęp mają tylko nieliczni jej pracownicy. Powszechnie uważa się, że Google używa ok. 200 parametrów w swoich algorytmach, które mają pośredni lub bezpośredni wpływ na pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwana. Poznaj tajniki najważniejszych parametrów algorytmu Google. 

Po Internecie krążą różne listy i poradniki jak zająć pierwsze miejsce w Google. Przygotowaliśmy dla Ciebie skuteczny poradnik SEO dla początkujących. Po zapoznaniu się z nim będziesz znacznie bliżej tajnej wiedzy jak być na pierwszym miejscu w Google.

SEO - nie taki diabeł straszny

Jeżeli SEO dla Ciebie to czarna magia i frustrujesz się tym, że Twoja strona nie osiąga wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google – niezależnie od tego co dotychczas robiłeś w zakresie SEO i pozycjonowania – to ten poradnik SEO dla początkujących jest dokładnie dla Ciebie. Przeklęte SEO już nigdy nie będzie przeklęte! Nawet się polubicie i zaprzyjaźnicie. Pierwsza pozycja w Google niedługo będzie Twoja. 

poradnik seo dla początkujących pierwsza pozycja w google pierwsze miejsce w google jak byc na pierwszym miejscu w google

Do dzieła!

Przedstawiamy poradnik „SEO dla początkujących. Pierwsza pozycja w Google” autorstwa Briana Deana, twórcy strony Backlinko. Ten specjalista od SEO publikuje na swojej stronie bardzo cenne poradniki SEO dla początkujących. Postanowiliśmy je przetłumaczyć i udostępnić polskim odbiorcom. Na razie przedstawiamy Wam pierwszy z serii poradnik SEO dla początkujących.

SEO - pierwsze kroki

Jeśli chcesz mieć pierwsze miejsce w Google to z pewnością spodobają Ci się kroki przedstawione w tym poradniku SEO.

Jak być na pierwszym miejscu w Google? Jest kilka podstawowych rad różnych ekspertów od SEO. Podążasz za wszystkimi radami?    

  • „Twórz świetne treści.”
  • „Dodaj słowa kluczowe do swojej strony.”
  • „Upewnij się, że twoja strona szybko się wczytuje.”

Tak, wszystkie te punkty są pomocne żeby zająć pierwsze miejsce w Google, ale tylko po trochu. Nie wywinduje to twojej strony na samą górę pierwszej strony Google.  Kiedy Brian Dean zdał sobie z tego sprawę, postanowił przeprowadzić mnóstwo eksperymentów SEO. Testował on tagi tytułowe, linki zwrotne, kotwice, linki wewnętrzne oraz wiele innych rzeczy i z biegiem lat zaczął to sobie układać wszystko w całość. Obecnie jest na pierwszej pozycji w Google dla słów kluczowych z dużą konkurencją, takich jak „nofollow links” (linki nofollow).poradnik

linki nofollow poradnik seo dla początkujących pierwsza pozycja w google pierwsze miejsce w google jak byc na pierwszym miejscu w google
Jak być na pierwszym miejscu w Google? Nofollow links

Jak to osiągnął? Czas aby przedstawić Wam proces autorstwa Briana Deana dzięki któremu znajdziesz się na pierwszej stronie Google, krok po kroku. 

KROK #1 - jak być na pierwszym miejscu w google?

Znajdź trzy słowa kluczowe!      

Twoim pierwszym krokiem będzie znalezienie trzech słów kluczowych. Są to słowa, wokół których będziesz tworzyć treści w drugim kroku.

Jak znaleźć słowa kluczowe o które mało stron konkuruje?

Wejdź na stronę AnswerThePublic. To darmowe narzędzie znajduje pytania, które ludzie zadają na forach, blogach, i w mediach społecznościowych po czym zmienia te pytania w świetne słowa kluczowe.     

Co w tym wszystkim najlepsze?

Słowa kluczowe, które otrzymujesz z AnswerThePublic to zazwyczaj słowa kluczowe z długiego ogona (longtail keywords). Jeśli nigdy przedtem o nich nie słyszałeś to po krótce wyjaśnimy, ze słowa kluczowe z długiego ogona to słowa kluczowe, które są długie i bardzo precyzyjne.        

Weźmy za przykład słowo kluczowe takie jak „dieta ketogeniczna”. Jest to słowo kluczowe z krótkiego ogona (shorttail), ale już np. „dieta ketogeniczna przepisy na śniadanie” jest to już długi ogon.

Ponieważ niewiele osób ma tendencje do wyszukiwania słów kluczowych z długiego ogona, nie ma przy tych słowach dużej konkurencji. Pierwsza pozycja w Google z takimi słowami kluczowymi jest znacznie łatwiejsza do osiągnięcia. Są one idealne do przyciągnięcia pierwszego ruchu na Twoją stronę.

Reddit

Kolejnym świetnym sposobem na znajdywanie słów kluczowych dzięki którym zajmiesz pierwsze miejsce w Google jest strona Reddit. Wejdź na subreddita najbliżej Twojej branży, na którym przebywają twoi docelowi odbiorcy i zwróć uwagę na tematy, o których ludzie dyskutują. W ten sposób znajdziesz słowa kluczowe z krótkiego ogona. 

Możesz te tematy również wrzucić do AnswerThePublic, aby znaleźć wersję z długiego ogona tych tematów.    

Exploding Topics

Na koniec, udaj się na stronę explodingtopics.com. To kolejne darmowe narzędzie, które pokazuje popularne tematy w branżach takich jak technologia, zdrowie, moda, marketing, i wiele więcej.

Ponieważ są to w większości stosunkowo nowe tematy, które niedawno pojawiły się w internecie, słowa kluczowe, których ludzie używają do znalezienia informacji na ich temat zazwyczaj nie mają zbyt dużej konkurencji i dzięki temu pierwsza pozycja w Google jest znacznie łatwiejsza do osiągnięcia. Kiedy będziesz już mieć przynajmniej trzy gotowe słowa kluczowe, czas na krok numer dwa. Stwórz niesamowite treści.

Jak być na pierwszym miejscu w google?

KROK #2 - poradnik SEO dla początkujących, tworzenie treści na stronę

Brian Dean jakiś czas temu połączył siły z BuzzSumo, aby przeanalizować 912 milionów artkułów. Jednym z ich najbardziej zaskakujących odkryć był fakt, że większość treści w Internecie nie jest udostępniania przez innych użytkowników ani podlinkowywana. Odkryli, że 94% wszystkich artykułów w sieci ma zero linków zwrotnych.

Jakość treści a pozycja w google

Jest na to jedno proste wyjaśnienie. Większość treści, które ludzie publikują w Internecie nie są najlepszej jakości. Jeśli treść nie jest wybitna, zgubi się pośród milionów postów na blogach, Tweetów, filmów na YouTube, i streamów na Twitchu, które pojawią się każdego dnia.            

Więc aby Twoje treści się wyróżniały, nie mogą być po prostu dobre, czy nawet świetne. Aby Twoje treści były czymś co ktoś chciałby faktycznie podlinkować, muszą być epickie.

Oczywiście nie ma żadnego sprawdzonego sposobu na tworzenie takich treści, które mają szanse na liki zwrotne i pierwsze miejsce w Google, w przeciwnym wypadku każdy by to robił. 

Jak zwiększyć szanse na udostępnienia?

Jednakże, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić aby zwiększyć szanse na udostępnienie, i co najważniejsze na linki zwrotne do twoich treści. Przede wszystkim, musisz publikować treści, które są długie i dogłębne. Badanie przeprowadzone z BuzzSumo, o którym wspomnieliśmy wcześniej wykazało pewną drobną ciekawostkę. Ciekawostką tą, jest fakt że dłuższe treści są podlinkowywane częściej niż krótsze. Konkretnie, dłuższe treści otrzymują średnio o 77% więcej backlinków niż krótsze treści.

Czy to oznacza, że publikowanie dłuższych treści automatycznie będzie skutkować w tysiącach linków?

Oczywiście, że nie.         

Ale publikowanie dogłębnych treści, które pokrywają cały temat w najmniejszym szczególe może zwiększyć szanse na to, że ludzie będą podlinkowywać twoje treści.       

Na przykład, ten post z bloga na Backlinko składa się z 4700 słów i ponieważ zawiera kompletną wiedzę na temat budowania linków w jednym miejscu, ponad 1000 różnych stron udostępniło link do niego.

Powinieneś również dodać jakąś „wartość dodaną” do swoich treści. Wartością dodaną to po prostu coś co sprawi, że blogger czy dziennikarz będzie chciał podlinkować Twoje treści. Twoją wartością dodaną może być statystyka, przykład jakiegoś badania naukowego, unikatowa strategia, rzadki wywiad, narzędzie lub widżet, albo nawet wizualizacja. W zasadzie cokolwiek, co sprawi że ktoś powie
Powinieneś również dodać jakąś „wartość dodaną” do swoich treści. Wartością dodaną to po prostu coś co sprawi, że blogger czy dziennikarz będzie chciał podlinkować Twoje treści. Twoją wartością dodaną może być statystyka, przykład jakiegoś badania naukowego, unikatowa strategia, rzadki wywiad, narzędzie lub widżet, albo nawet wizualizacja. W zasadzie cokolwiek, co sprawi że ktoś powie
„Wow, muszę to podlinkować!”

Eksperyment badawczy Briana Deana

Kilka lat temu Brian Dean opublikował artykuł badawczy o tym, jak zwiększył klikalność swojego bloga. Wartością dodaną w tym przypadku było konkretne studium przypadku, do którego ludzie mogą się odnosić. W tym badaniu napisał także o unikatowej strategii nazywanej modernizacją treści, która była kolejną wartością dodaną. Ponieważ jego strona nie była oparta wyłącznie na wysokiej jakości treści, ale zawierała także liczne atrakcje, mnóstwo ludzi podlinkowało ten post i m.in. dzięki temu pierwsza pozycja w Google stała się faktem.    

Teraz, kiedy twoje zachwycające treści są gotowe czas na krok numer trzy.

pierwsza pozycja w google pierwsze miejsce w google
Jak być na pierwszym miejscu w Google? Ciekawe treści

KROK #3 - Pierwsza pozycja w Google a optymalizacja słów kluczowych treści.

Pozycjonowanie stron internetowych zmieniło się diametralnie w ciągu ostatnich kilku lat. Kiedyś optymalizacja słów kluczowych polegała na zapychaniu strony słowami kluczowymi, ale to już nie działa zbyt dobrze.    

Zamiast tego, celem pozycjonowania w dzisiejszych czasach jest danie Google kontekstu na temat tego o czym jest twoja strona.    

Tak, nadal powinieneś używać słów kluczowych na swojej stronie, żeby zająć wysoką pozycję w Google, ale musisz też pomóc Google zrozumieć tematy poruszane na Twojej stronie.     

Oto jak tego dokonać.  

  1. Pierwszym krokiem jest zawarcie docelowego słowa kluczowego w kilku ważnych miejscach na Twojej stronie.  W ten sposób Google może zrozumieć, że twoja strona porusza dany temat.     
  2. Konkretnie, musisz dodać swoje słowo kluczowe do takich obszarów swojej strony jak: tag tytułowy, pierwsze 100 słów strony, tekst alternatywny obrazka, tag H1, tag H2/H3, ostatnie 100 słów strony
  3. W kolejnym kroku dostarcz Google więcej kontekstu na temat Twojej strony.

Najlepszy sposób żeby to zrobić?      

  1. Służy do tego tzw. utajona semantyczna indeksacja lub analiza określana również jako semantyczne słowa kluczowe (LSI – Latent semantic indexing)
  2. LSI to słowa oraz frazy,  które są ściśle związane z Twoim docelowym słowem kluczowym. Innymi słowy, są to pojęcia, które najczęściej pojawiają się obok Twojego słowa kluczowego w Internecie.
  3. Na przykład, jeśli Twoim docelowym słowem kluczowym byłoby „Bajer z Bel-Air” LSI wyglądałyby następująco: Carlton, Fresh Prince, zachodnia Filadelfia, serial.
  4. A kiedy Google widzi takie LSI na Twojej stronie sprawia to, że jest on pewny, że ta strona faktycznie omawia dany temat.
  5. Możesz znaleźć te LSI wyszukując w przeglądarce Google swoje słowa kluczowe i przewijając na sam dół wyników wyszukiwania. Wytłuszczone sugerowane słowa kluczowe zazwyczaj sprawdzają się świetnie jako LSI. Następnie dodaj kilka z tych słów kluczowych do swojej strony, i jesteś ustawiony.  
  6. Mając to za sobą, przejdźmy do kroku numer cztery.
LSI semantyczne słowa kluczowe poradnik seo dla początkujących
Jak być na pierwszym miejscu w google? SEO dla początkujących

KROK #4 - Poradnik SEO dla początkujących i optymalizacja treści dla użytkowników

Kiedyś Google pozycjonowało strony prawie w 100% w oparciu o to kto ma najwięcej linków zwrotnych. Tak, linki zwrotne są ważne. Poradnik SEO, ktory stworzył Brian Dean, w kolejnym kroku wyjaśni dokładnie jak budować linki zwrotne, żeby zająć pierwsze miejsce w Google.

Pamiętajmy przy tym, żeby mieć dobre pozycjonowanie na stronie Google dzisiaj linki zwrotne nie wystarczą. Twoje treści muszą być także zoptymalizowane pod użytkowników, ponieważ Google bardzo zwraca uwagę na to jak ludzie wchodzą w interakcje z Twoją stroną w wynikach wyszukiwania i jeśli zauważy, że ludzie klikają w link do Twojej strony, a następnie czym prędzej wracają do Google, obniży to pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania i wówczas możesz zapomnieć o wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jeśli jednak zobaczy, że użytkownicy zostają na Twojej stronie na dłużej, to jest to znak, że dajesz osobom korzystającym z Google to czego chcą.  

To jest świetne! Wówczas zazwyczaj twoja pozycja w Google się polepszy.         

Mając to na uwadze przedstawiamy Wam kilka darmowych rad jak dokładnie zoptymalizować treści pod użytkowników, tak aby pozostali na Twojej stronie. 

  1. Najpierw, ułóż swoje treści tak aby ludzie otrzymywali praktyczne informacje tak szybko jak to możliwe. Innymi słowy, nie powinieneś zaczynać swoich postów od długich dywagacji na temat tego jaki ten temat jest ważny, to tylko sprawi, że ludzie uciekną.           
  2. Zamiast tego, napisz krótki wstęp, potem przejdź od razu do kroków, porad, przepisów, planów treningowych, czy czegokolwiek co zamierzasz zawrzeć w swoim poście.   

 

optymalizacja treści na stronie poradnik seo dla początkujących pierwsza pozycja w google
Jak być na pierwszym miejscu w google? Checklista SEO

Krótki wstęp i układ treści na stronie

Na przykład, w tym poście ze swojego bloga autor nie piszę długiego wstępu na temat tego jak ważne jest SEO. Zamiast tego, napisał krótki, pięcioliniowy wstęp, a następnie przeszedł od razu do pierwszej strategii.        

Następnie upewnij się, że układ Twoich treści jest idealny. Badania pokazują, że ludzie oceniają stronę głównie na podstawie układu, a dopiero później na podstawie treści.           

Współczynnik odrzuceń

zły układ strony seo dla początkujących pierwsza pozycja w google pierwsze miejsce w google

Więc, jeśli twoja strona wygląda tak, możesz spodziewać się wysokiego współczynnika odrzuceń. Nie oznacza to, że Twoja strona musi od razu wygrywać nagrody za najlepszy układ strony czy wyglądać fikuśnie. Prosty układ sprawdza się najlepiej. Dzięki przejrzystej stronie tekst łatwo się czyta. To prowadzi nas do ostatniego kroku darmowego poradnika SEE dla początkujących.

KROK #5 – darmowy poradnik SEO dla początkujących i linki zwrotne

Czy linki zwrotne nadal są ważne w kontekście SEO?     

Tak!

Co więcej, firma Perficient Digital prześledziła rolę backlinków w ciągu ostatnich trzech lat i odkryli, że linki są w zasadzie tak samo ważne dziś jak wtedy gdy zaczynali się im przyglądać. Pierwsza pozycja w Google jest bezpośrednio związana z liczbą i jakością linków zwrotnych do Twojej strony.            

Jeśli będziesz postępował zgodnie z instrukcjami wynikającymi z tego artykułu, tzn.

  • tworząc wybitne treści,
  • optymalizując je dla użytkowników,
  • dodając atrakcje

będziesz miał bardzo mocne fundamenty do budowy linków zwrotnych.             

Jest to tylko kwestia puszczenia swoich treści w świat, żeby faktycznie móc zbudować te linki. 

Broken Link Building

Jakie są najlepsze sposoby na pozyskanie linków zwrotnych?      

Wykorzystanie niedziałających linków (Broken link building). W ten sposób można niekiedy pozyskać linki zwrotne od stron z bardzo wysoką pozycją w rankingu zaufania Google.       

Jak to działa?    

Najpierw znajdź niedziałający link na stronie, od której chcesz zdobyć link. Można do tego użyć rozszerzenia Check My Links dla Google Chrome, które jest darmowe. Automatycznie znajduje ono wszystkie linki na stronie i zaznacza niedziałające linki.          

Brian znalazł np. taki niedziałający link na stronie

niedziałający link, broken link
Jak być na pierwszym miejscu w google

i dopasował go do swojego artykułu.

Co prawda nie ma stuprocentowej zgodności z poprzednim linkiem, ale jest blisko. Nie musi się to w 100% pokrywać z poprzednim linkiem. Lepszy taki link niż niedziałający. Skontaktuj się z administratorem strony na której znalazłeś niedziałający link i poproś go o zamianę niedziałającego linka na link z Twoimi treściami.

Wysyłając takiego maila pomyśl o jego personalizacji. Spersonalizowane maile otrzymują średnio 32% więcej odpowiedzi niż maile, które były skierowane do wszystkich. Na przykład, możemy zauważyć, że ten mail w sprawie niedziałających linków jest bardzo spersonalizowany.    

Na koniec – zanim zakończymy ten darmowy poradnik SEO dla początkujących – jeszcze jeden szybki bonusowy krok.

Używaj tam gdzie się da oryginalnych i unikatowych zdjęć lub grafik. 

Czy używanie na stronie płatnych czy też bezpłatnych zdjęć stockowych lub grafik z takich stron jak freepik może pogorszyć Twoje pozycjonowanie w Google?     

Jak się okazuje, może. 

Ludzie z Reboot Online ostatnio przeprowadzili interesujący eksperyment. Stworzyli 10 nowych stron, wszystkie zoptymalizowane wokół stworzonych przez nich słów kluczowych.         

Na potrzeby eksperymentu, na pięciu z tych stron użyto pięć zdjęć stockowych, których używano już na kilku innych stronach. Na pozostałych pięciu użyli własne zdjęcia, które były w 100% unikatowe.    

I co się okazało?      

Odkryli, że te pięć stron z unikatowymi zdjęciami mają znaczną przewagę nad stronami, które nie używały unikatowych zdjęć i niektóre z nich zajmowały nawet pierwsze miejsce w Google pod określonymi wcześniej słowami kluczowymi. 

Jaki płynie z tego morał?

 Staraj się używać oryginalnych obrazów w swoich treściach, kiedy tylko możesz. Mogą być to zdjęcia, które zrobisz telefonem albo ilustracje, które tworzysz w Photoshopie albo zrzuty ekranu, które robisz samodzielnie.

Jak pokazało to badanie, unikatowe zdjęcia wydają się mieć bezpośredni wpływ na pozycjonowanie.    

Mamy nadzieję, ze wyciągnąłeś jakieś cenne wnioski z tego materiału. Jeśli tak, to nie zapomnij udostępnić ten darmowy poradnik SEO dla początkujących. Po prostu kliknij na jeden z przycisków pod tym artykułem. 

Reszta należy do Ciebie

Której techniki z dzisiejszego materiału użyjesz jako pierwszej?Czy może wypróbujesz technikę z niedziałającymi linkami? A może spróbujesz dodać oryginalne obrazy do swojej strony? Stosując wszystkie tu wymienione metody z czasem Twoja strona zajmie pierwsze miejsce w Google.

Daj znać pozostawiając komentarz poniżej.

Autor: Dominik Grott
Redakcja: Rafał Bojarski
Grafika: Rafał Mazurek

Źródło: www.trzeciapolowa.com

Zgłoś nadużycie

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Fantazje seksualne lub sny erotyczne pochodzą z tej części psychiki, w której ukryte są nasze najgłębsze pragnienia. Według badań jeśli śpisz na brzuchu..:)

Skąd biorą się sny erotyczne?

Kiedy jest dzień dziecka? Każdy to wie! Czym jednak jest Międzynarodowy Dzień Dziecka? Kiedy się go obchodzi? I jakie są obchody w różnych krajach świata?

Międzynarodowy Dzień Dziecka – co to za święto?