1.Najbardziej znane marki odzieży sportowej -Nike

Najbardziej znane marki odzieży sportowej – bez wątpienia Nike do nich należy i jest jednocześnie największą spośród nich. Jeśli ktoś nie przypomina sobie loga marki odzieży sportowej Nike, już nadchodzimy z pomocą. Jest to charakterystyczny, dynamiczny „ptaszek”, jakby coś zostało zrobione i odhaczone. Głównym celem Nike jest rozszerzenie potencjału ludzkiego. Żeby to osiągnąć, bazują na innowacji projektowej, technicznie wydajnych materiałach i bardziej zrównoważonej produkcji. Wybór ubrań jest przeogromny, z różnych kolekcji według typu sportu. Do wyboru są również ubrania na dni bez ćwiczeń. Oprócz ubrań Nike oferuje także obuwie sportowe nadające się nie tylko do ćwiczeń, torby na siłownię, basen, a także aplikacje do aktywności na zewnątrz i wewnątrz. Kolejnym założeniem filozofii Nike jest zasada „Sport jest dla wszystkich”. Dlatego też dbają o rozwój produktów takich jak sportowe chusty dla muzułmanek czy buty do biegania dla niepełnosprawnych, które nie wymagają użycia rąk. Oprócz tego Nike sponsoruje 52% szkolnych programów piłki nożnej FBS.
2. Popularne marki ciuchów - Adidas

Wiele narodów może pochwalić się wybitnymi kompozytorami, którzy na zawsze zapisali się w historii i kulturze swoich krajów. Dla Finów kimś takim był Jean Sibelius (1865-1957). Miał on ogromne znaczenie zarówno w ojczyźnie, jak i za granicą. Uważany jest za prawdziwego twórcę fińskiej muzyki, który w swoich melodiach potrafił uchwycić mity narodowe, przeszłość i teraźniejszość, a także piękno rodzimej natury.
Za najsłynniejszy utwór Sibeliusa uchodzi ,,Finlandia” skomponowana u schyłku XIX w. To poemat symfoniczny o charakterze programowym, szybko dostrzeżono w nim opis przebudzenia narodowego i tęsknoty za wolnością kraju, a także nadziei. Fińska publiczność przyjęła dzieło z radością i wzruszeniem, odczytując je jako metaforę wyzwolenia Finlandii spod rosyjskich rządów.
Jean Sibelius był pierwszym fińskim kompozytorem, który zdobył światową sławę. Ceniony jest zwłaszcza jako kompozytor orkiestrowy, uważa się go za jedną z najwybitniejszych postaci w historii muzyki. Jego symfonie oraz symfoniczne poematy orkiestrowe stały się ważnymi pośrednikami w przejściu od muzyki klasycznej do modernizmu.
Adidas należy do najbardziej znanych marek ubrań sportowych, chociaż rywalizuje z Nike. Adidas jest drugą marką po Nike głównie pod kątem popularności. Marka odnosi rezultaty w technologii, innowacji, wydajności i zrównoważonym rozwoju. Wszystko dotyczy sportu. Znajdziecie coś dla siebie niezależnie od poziomu zaawansowania czy aktywności. Adidas trzyma się swojego stylu ulicznego – swobodny, mimo to modny i estetyczny, a trzy paski i logo w kształcie góry są stale rozpoznawalne. Ale logo to nie tylko góra – to także coś w rodzaju kwiatka. A jeśli chodzi o innowację, dotyczy to technologii w odzieży i obuwiu i oddania marki zrównoważonemu rozwojowi. Oprócz szerokiej oferty odzieżowej, Adidas nie tylko partneruje różnym organizacjom, projektom czy sponsoruje sportowców, z Messim na czele. Podobnie jak Nike, Adidas stawia też na aplikacje treningowe, torby sportowe i torby codzienne.
3. Loga marki odzieży sportowej - Puma

Puma to niemiecka marka założona przez braci Dassler, twórców Adidasa. Ich filozofia opiera się na inspirujących i transformatywnych możliwościach sportu. Chodzi przede wszystkim o odwagę, pewność siebie, determinację i radość. W asortymencie znajdziecie odzież do większości sportów, jak chociażby bieganie, joga, koszykówka. Pomimo iż głównym sportem „korzystającym” z ich usług jest piłka nożna. Jednak Puma oferuje także ubrania w stylu athleisure, czyli stylu łączącym styl sportowy i nieformalny, dla kogoś, kto płynnie potrafi przeskoczyć między siłownią i normalnym życiem. Stale jednak zmieniają grę, żeby być silniejszymi i szybszymi. Podobnie jak w przypadku Nike i Adidasa, innowacja jest dla Pumy kluczem do sukcesu. Charakterystyczne punkty tego procesu zawierają różne rodzaje ubrań adekwatne do rodzaju sportu lub warunków pogodowych. Na samej innowacji, podobieństwa między Pumą, Adidasem i Nike się nie kończą. Puma również oferuje torby na różne okazje i aplikacje treningowe.
4. Loga marki odzieży sportowej - Reebok

Łamiąca bariery marka Reebok jest częścią grupy Adidas. Jednak nie zawsze tak było. Reebok był osobną marką od założenia pod koniec XIX w. aż do 2005, kiedy Adidas go kupił. Ich głównym celem jest być najlepszą marką fitness na świecie. Jest to oparte na wierzeniu, że ludzie aktywni są najlepszą wersją siebie pod każdym względem. Buty odgrywają wiodącą rolę, ze stylami jak Nano, Club C, Forever Floatride Energy czy Instapump Fury jako ikonicznymi projektami Reebok. W odzieży bestsellery dobrze się sprawdzają i pasują do różnych sportów i aktywności. Oprócz tego są kolekcje we współpracy z osobistościami w stylu Les Mills, Maison Margiela czy Cardi B. Jeśli jednak wolicie styl staromodny, możecie cofnąć się do stylów z poprzedniej epoki, jak chociażby Reebok Classic. Choć kiedyś marka sponsorowała różnych znanych sportowców, teraz sponsoruje organizację Ultimate Fighting Championship, amerykańską organizację MMA, czyli mieszanych sportów walki.
5. Popularne firmy ubrań - New Balance

New Balance, choć produkuje głównie obuwie, może produkować również ubrania do różnego rodzaju sportów. Nie ważne jak bardzo jesteście zaawansowanymi sportowcami, New Balance podnosi poziom waszej gry. Znajduje też idealny złoty środek pomiędzy formą i funkcją co daje wam niewielką przewagę jeśli tylko czujecie się dobrze w tych ubraniach.
New Balance nie od samego początku był marką o przeznaczeniu sportowym. Zanim tak się stało, wszystko skupiało się wokół obuwia dla klasy pracującej, czyli np. policji. Podobnie jak inne marki odzieży sportowej o światowym New Balance zwraca uwagę na środowisko i zmiany społeczne. Inicjatywy środowiskowe zmniejszają wpływ produkcji i przetwarzania a zmiana społeczna przychodzi przez przywództwo społeczne i Fundację New Balance. I chociaż New Balance jako marka nie ma patronatu nad sportowcami czy wydarzeniami sportowymi, zaopatruje uniwersytety w sprzęty mając do 2009 umowę z Central Michigan University.
Już wiesz jakie są najbardziej znane marki odzieży sportowej? Tych marek jest jeszcze więcej, ale przedstawiłam chyba te najbardziej znane i lubiane, od których kupuje zdecydowana większość świata. Dlaczego to robią? To oczywiste, żeby nie wyjść na tych gorszych, bo nie noszą markowych ubrań czy butów. Nie warto dawać się zwieść i ulegać tym stereotypom, będzie z tego duże prawdopodobieństwo, że samemu zacznie się myśleć w ten sposób. Warto jednak od czasu do czasu kupić coś markowego i móc się z tego cieszyć. Nie dlatego, że wszyscy tak robią, ale dlatego, że wreszcie robi się coś dla siebie.
Rozkminiła: Kinga Ostrowska
Redakcja: Michalina Kossak
Grafika: Hubert Kalinowski
Optymalizacja SEO: Michalina Kossak
GIPHY App Key not set. Please check settings