w ,

3 japońskie koncepty, które poprawią Twój stan psychiczny

Japonia to nie tylko Sushi, anime, ogrody japońskie, czy origami. Poznaj Mushin no shin, Fudoshin i Zanshin. Koncepty japońskie poprawiające stan psychiczny

3 japońskie koncepty, które poprawią Twój stan psychiczny Mushin no shin – umysł bez umysłu Fudoshin – niewzruszony umysł Fudoshin – niewzruszony umysł

Sushi, anime, ogrody japońskie, czy origami to pojęcia chyba wszystkim znane. O Japonii mówi się, że jest to „Kraj Wschodzącego Słońca” oraz „Kraj Kwitnącej Wiśni”. To tajemniczy świat pełen zwyczajów, bogatej kultury, tradycji i zarazem nowoczesności.

Psychologia japońska ma swoje korzenie w bardzo szczególnym rodzaju filozofii życia. Lekcje, które nam daje, możemy stosować we wszystkich aspektach naszego życia. Codziennie możemy ćwiczyć nasz umysł, aby stawać się lepszą wersją siebie.

Mushin no shin – umysł bez umysłu

Termin ten jest stanem psychicznym, który oznacza umysł bez umysłu lub stan „bez – umysłu”. Chodzi w nim o to, aby wyciszyć swój umysł i uwolnić go od myśli i emocji, a tym samym otworzyć się na wszystko. Działamy wyłącznie na podstawie instynktu i uczucia. Dla wielu z nas, którzy cały czas są zajęci, wyciszenie umysłu jest niesamowicie wyzwalające.

Miałeś kiedyś tak, że wyszedłeś z domu na spacer, bez żadnego sprecyzowanego kierunku ani celu? Twój umysł był totalnie pusty, ale podświadomość Cię prowadziła.

Podobny stan można uzyskać stosując tę technikę. Nasz umysł zaczyna pracować z ogromną prędkością, ale bez planu ani kierunku. Staje się on wolny od wszelkich myśli o złości, czy strachu. Wielu wyszkolonych mistrzów sztuk walki wykorzystuje ten stan, aby reagować na ruchy przeciwnika bez zawahań i bez zbędnych myśli.

Jednak mushin no shin można doświadczyć nie tylko podczas walk, ale także w różnych rodzajach aktywności fizycznej (bieganie, taniec, karate) lub też w dziedzinach artystycznych lub obszarach psychicznych (malarstwo, sudoku). Najważniejsze jest, aby znaleźć takie zajęcie, które da nam to uczucie.

Kluczem do osiągnięcia tego stanu jest konsekwencja w naszym działaniu. Z całą pewnością ta metoda da nam korzyści jeśli chodzi o nasze zdrowie psychiczne. Może warto spróbować wypróbować go przed ważnym projektem w pracy lub sprawdzianem w szkole? Zamiast słuchać wewnętrznego głosu, który nieustannie ocenia Twoje działanie, postaraj się uwolnić umysł od wszelkich myśli i skoncentruj się na zadaniu.

Polecane rozkminki

Fudoshin – niewzruszony umysł

Fudoshin jest to stan, w którym nic z zewnątrz na nas nie wpływa. To nieodparta wola osiągnięcia naszego celu, niewzruszona determinacja, niezłomność.

Możemy trenować, aby w odpowiednim momencie wykorzystać tę technikę. Oto prosty sposób na przećwiczenie tego sposobu myślenia:

Jeśli jesteś uzależniony od swojego telefonu, to postaraj się podjąć decyzję, aby nie używać go przez następne X minut. Rób to regularnie, aż nie będziesz miał wątpliwości, że możesz prześcignąć samego siebie. Następnie spróbuj wykonać nieco bardziej pracochłonne zadanie i radzić sobie z coraz bardziej wymagającymi sytuacjami.

Największym błędem, jaki ludzie popełniają próbując wykorzystać metodę “Fudoshina”, jest zbyt szybkie wyznaczanie sobie celów. Zamiast codziennie chodzić na siłownię, zacznij od chodzenia na siłownię przynajmniej raz w tygodniu, bez żadnych wymówek. To łatwiejsze zadanie rozwija chęć skorzystania z doskonałej kontroli, jaką masz w środku.

“Fudoshin” może być stosowany we wszystkich dziedzinach życia. Jeśli złożysz obietnicę przyjacielowi, nie złamiesz jej, nie ma żadnych “ale”. Co ważniejsze, jeśli złożysz sobie obietnicę, nie zawiedziesz się i nawet nie rozważysz możliwości.

Zanshin – pełna koncentracja

Używając tego pojęcia mamy na myśli stan czujnego relaksu. Podążanie za mentalnością “Zanshin” oznacza głęboką koncentrację aż do zakończenia zadania, bez pozwalania umysłowi na relaks i rozproszenie.

Wielozadaniowość jest nieefektywna, gdy oba zadania są trudne poznawczo. Jeśli pracujesz, myśląc jednocześnie o czymś w swoim życiu osobistym, to nie będzie to tak skuteczne.

By trenować “Zanshin”, bądź bezwzględny z uwagą. Jeśli wychodzisz na kolację z przyjaciółmi, to bądź z nimi do ostatniej chwili – nie tylko ciałem, ale i duchem. Nie zaczynaj myśleć o jutrze i ciesz się chwilą obecną.

Bądź zawsze czujny. Pamiętaj, aby by nie zaniedbywać umysłu. Czasem aby nad nim zapanować, potrzebujemy chwili spędzonej w samotności, a czasami potrzebujemy się czymś zająć, aby się uspokoić i przywrócić umysł do równowagi. Trening czyni cuda!

Źródła:

Polecane rozkminki

Zgłoś nadużycie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jak dbać o tatuaż jak dbać o świeży tatuaż jak pielęgnować tatuaż w nocy

Jak dbać o tatuaż

dobra sauna czeska sauna fińska sauna

Dobra sauna nie jest zła