Pinterest stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Ta aplikacja odniosła ogromny sukces nie tylko wśród młodzieży, ale także wśród osób prowadzących własny biznes oraz ich klientów. Pozwala znaleźć nowe, ciekawe i kreatywne pomysły na rozwój swojej marki, a także pozyskać nowych klientów. Sprawdź, jak działa Pinterest, do czego służy i na czym polega ta aplikacja.
Co to jest Pinterest, do czego służy i jak działa ta wizualna sieć społecznościowa?
Pinterest to amerykański serwis społecznościowy oparta na obrazach. Można ją zdefiniować jako wizualne narzędzie do odkrywania nowych pomysłów i inspiracji do projektów. Innymi słowy, jest to cyfrowa tablica społecznościowa.
Użytkownicy tej aplikacji (w pinterestowym slangu nazywani pinnerami) zbierają (przypinają) obrazy na swoich prywatnych stronach internetowych (tablicach). Element społecznościowy zawiera się w powielaniu zdjęć udostępnianych przez innych użytkowników (repinowaniu).
Skoro już wiesz, jak działa i na czym polega Pinterest, spróbujmy teraz stworzyć dobrą strategię dla twojego biznesu e-commerce. Ta sieć społecznościowa może być pożyteczna na wielu płaszczyznach. Wśród nich warto wyróżnić:
1) Pozyskiwanie wysokiej jakości ruchu
Pinterest opiera się głównie na obrazach. Dzięki temu jest świetną platformą do promowania swojego sklepu internetowego. Można tam nie tylko przedstawiać za pomocą obrazów swoje produkty, ale również dołączać bezpośrednio do postów linki przekierowujące do sklepu.
Ponadto, na twój profil trafią najpewniej osoby zainteresowane kupnem twoich produktów, co z pewnością będzie miało korzystny wpływ na twój biznes.
2) Miejsce, gdzie możesz przechowywać “marzenia na przyszłość”
Pinterest jest świetną platformą do tworzenia uporządkowanej listy marzeń. Z tej funkcji korzystają nawet najbardziej renomowane sklepy internetowe. W czasach, w których nie możemy sobie pozwolić na zakup niektórych przedmiotów, pomocne może się okazać stworzenie listy przyszłych zakupów. Dzięki temu, gdy nadejdą lepsze czasy dla biznesu, można łatwo skorzystać z wykreowanych wcześniej tablic wypełnionych pomysłami i planami zakupów.
3) Odkrywanie i nauka różnych sztuczek i trików
Większość treści publikowanych w sieciach społecznościowych jest obecnie dość przewidywalna. Nikogo już nie dziwi widok znajomych pozujących na plaży, wpatrujących się w zachód słońca czy zajadających pyszne lody. Na Pintereście możesz jednak odkrywać całkiem nowe pomysły i triki, które pomogą ci w wypromowaniu firmy. Oprócz tego, znajdziesz tam pomysły na biznes czy infografiki zawierające propozycje nowatorskich technik.
Jak dokładnie działa Pinterest?
Po pierwsze, trzeba wyjaśnić, że w większości przypadków użytkownicy tej sieci społecznościowej wpasowują się w jeden z poniższych profili:
- Kobieta.
- Powyżej 25 lat.
- Mieszkanka osiedla na przedmieściach.
Jeśli twoi klienci należą do jednej z tych kategorii, jest to zdecydowanie dobry powód, by założyć dla twojego sklepu internetowego konto na Pintereście.
Nie wystarczy tylko posiadać konto na tej platformie, trzeba jeszcze rozumieć, jak właściwie działa Pinterest. Ważne jest, by regularnie publikować posty (piny), by dotrzeć do (potencjalnych) klientów. Wiedza, do kogo powinny zwracać się twoje piny, pozwoli ci sprofilować treść i wskaże sposób jej przekazania.
Sekret używania Pinteresta tkwi w zbieraniu zdjęć i pomysłów, które zgadzają się ze stylem marki. Dlatego upewnij się, że ton, przekaz i zawartość pasują do obrazu, który chcesz wykreować i przekazać.
Jak używać Pinteresta w środowisku profesjonalnym?
Jeśli już założyłeś konto swojej firmy na Pintereście, powinieneś wiedzieć jeszcze kilka rzeczy. Poniżej znajduje się prosta lista reguł. Zastosuj się do nich, by upewnić się, że twoje piny wygenerują największy możliwy zysk.
- Używaj odpowiednich kategorii, by wypromować swoje piny.
- Zamieszczaj na swoich tablicach zarówno twoje oryginalne piny, jak i repiny.
- Publikuj piny w nocy. Szczyt aktywności wypada około godziny 21:00.
- Wybieraj dobrej jakości, podłużne zdjęcia (takie najlepiej wpasowują się w format Pinteresta).
- Używaj przycisku Pinterest Share (opcja oferowana przez moduł PrestaShop), aby ułatwić klientom udostępnianie twoich postów.
- Bądź aktywny. Repinuj, komentuj i oceniaj zawartość innych użytkowników. Dzięki temu zyskasz więcej kontaktów.
Zawartość oryginalna jest niezbędna
Podczas publikowania obrazów na profilu firmy, nie można zapomnieć o profesjonalizmie. Udostępniane zdjęcia powinny mieć następujące wymiary:
- Zdjęcie profilowe: 165 x 165 pikseli (skalowane z obrazów 600 x 600)
- Piny na feedzie (profilu): 238 pikseli x dostosowanie wysokości
- Piny powiększone: 735 pikseli x dostosowanie wysokości
- Okładka tablicy: 217 x 146 pikseli
- Miniaturki: 51 x 51 pikseli
Zamieść znak wodny
Dodaj do swoich oryginalnych zdjęć znak wodny, który będzie zawierał domenę twojego sklepu internetowego.
Nie musisz oznaczać w ten sposób wszystkich postów, a jedynie te, których jesteś autorem. W końcu wszyscy wiemy, że w Internecie jest więcej “właścicieli cudzych rzeczy”, niż byśmy tego chcieli.
Podlinkuj twój własny biznes e-commerce.
Zamierzasz przypiąć zdjęcie jednego z twoich produktów? Jeśli tak, stwórz bezpośredni link do sklepu internetowego, by ułatwić klientom zakupy z twojej strony. W przeciwnym wypadku możesz stracić potencjalnych klientów.
Dodaj też atrakcyjne opisy. Wystrzegaj się numerów referencyjnych i nazw plików typu “IMG_21231”.
Jak stworzyć profesjonalny profil na Pintereście?
Przy tworzeniu konta na Pintereście i publikowania na nim zawartości, ważne jest, by treść była uporządkowana, a jej tematyka dobrze przemyślana. Możesz zainspirować się poniższymi przykładami tablic:
1) Produkty
Stwórz tablicę o nazwie “Produkty wyróżnione” albo “Nowości”, by utrzymać obecnych klientów.
2) Inspiracje
Co cię inspiruje? Podążasz za najnowszymi trendami? A może korzystasz z szablonów projektowych? Wykorzystaj swoją wiedzę do stworzenia oryginalnego, atrakcyjnego contentu. W końcu kreatywność to właśnie to, na czym polega Pinterest!
3) Kolor(y)
Pinterest to przede wszystkim obrazy.
Spróbuj się tym pobawić. Stwórz tablicę skupioną na jednym konkretnym kolorze. Możesz wybrać jeden lub dwa uzupełniające się odcienie, a nawet całą paletę barw!
4) Współpraca
Zachęć swoich klientów do współtworzenia tablic na Pintereście. Możesz poprosić ich o przesłanie zdjęć zawierających twoje produkty i oznaczenie ich specjalnym hasztagiem. Te wspaniałe zdjęcia mogą potem znaleźć się na twojej tablicy!
5) Pory roku i wakacje
Nie zapominaj o kalendarzu!
Gdy lato dobiega końca, opublikuj piny zawierające pomysły, jak wykorzystać ostatnie minuty ciepła i słońca. Albo od razu zaprezentuj nowe produkty idealne na jesień.
Przydatne moduły Pinteresta
Czy już dowiedziałeś się na czym polega Pinterest, co to za aplikacja? Przejdźmy więc do przedstawienia modułów stworzonych po to, by ułatwić ci pracę i jeszcze bardziej zwiększyć twoje zasięgi w Internecie.
W oficjalnym magazynie PrestaShop znajdziesz kilka bardzo ciekawych rozszerzeń, dzięki którym zwiększysz wzajemne oddziaływanie między twoim sklepem a kontem na Pintereście.
1) Autopost Products
Narzędzie Autopost Products pozwala ci zaprogramować na stronie twojego sklepu automatyzację, dzięki której zdjęcia i opisy produktów będą automatycznie publikowane na Pintereście.
Jest to bez wątpienia nowatorski i alternatywny sposób na promocję produktów.
2) Social Plugins
To jeden z niezastąpionych modułów dla właścicieli biznesów e-commerce. Pozwala na szybkie udostępnianie zdjęć produktów w najczęściej używanych mediach społecznościowych: m.in. na Facebooku, Twitterze czy Pintereście. I to za pomocą jednego kliknięcia!
To duża oszczędność czasu, szczególnie w przypadku produktów, które chcesz przedstawić swoim klientom natychmiast. Ten moduł niweluje potrzebę korzystania z narzędzi online służących do publikacji społecznościowych.
3) Presta Social Stream
Dzięki Presta Social Stream możesz wyświetlać na stronie twojego sklepu internetowego ostatnio opublikowane na Pintereście (i innych sieciach społecznościowych) posty.
Dzięki temu wytworzysz z potencjalnymi klientami pewną więź. Nawet jeśli nie wiedzą, że posiadasz konto na profilach społecznościowych, to sprawi, że z pewnością je odwiedzą. Możesz dzięki temu zyskać nowych obserwujących.
Jest to zdecydowanie bardzo oryginalny sposób na wykorzystanie wykreowanej przez siebie zawartości i treści komercyjnych.
Wiedza, na czym polega Pinterest jest bardzo ważna. Ta niezwykła aplikacja pozwala nam na wyszukiwanie i odkrywanie nowych, kreatywnych pomysłów oraz zapisywanie planów i marzeń. Co więcej, może być ona bardzo pomocna w tworzeniu profilu swojej marki w mediach społecznościowych, a także przy pozyskiwaniu nowych klientów. Korzystanie z Pinteresta pozwala na zaprezentowanie nowatorskiego i oryginalnego obrazu firmy. Liczy się kreatywność!
Źródło: PrestaShop
Redakcja: Ola Chmielewska
Grafika: Rafał Mazurek
GIPHY App Key not set. Please check settings